Vezetői beszámoló

2023. október 30., 17:00

Kitekintek az ablakon és ősz van, igazi ősz: hideg lett, fúj a szél és esik az eső. Újabb évszakot hagytunk a hátunk mögött, újabb három hónap telt el az életünkben sok-sok történéssel a nyár folyamán. Az év utolsó negyedéve áll előttünk, ami tele van tervekkel annak ismeretében, ami eddig történt. Mi vár ránk, milyen feladatokat szeretnénk még teljesíteni az idén? Azok, akik hozzám és beszélgetőpartneremhez, Tóth Andráshoz a Spiller 2000 Kft. ügyvezetőjéhez, hasonlóan kisebb vagy nagyobb céget vezetnek, nem csak magánemberként, hanem cégvezetőként is felteszik maguknak ezeket a kéredzéseket. Vajon mik András válaszai? Mi történt a forró nyári hónapok idején a Spiller 2000 háza táján? Mik a terveik? Mi a fókusza az év utolsó három hónapjának a zalaegerszegi családi vállalkozásnál? 

Az alábbiakban Lázárné Gyöngyösi Kata (Marketinganyus) interjúját olvashatjátok Tóth András ügyvezetővel. 

A legjobb időpontot választottuk az online interjúnkhoz, András, hiszen ez az esős idő nem kedvez a családi programoknak. Dolgos, programokkal teli időszak áll mögötted, mögöttetek mind magán, mind céges vonalon. Hogy telt a nyár?

Köszönöm kérdésed, Kata, mozgalmasan. Hihetetlen, hogy újra eltelt egy negyedév és a céges újság interjúja miatt beszélgetünk. Valóban nem volt klasszikus „uborkaszezon” a nyarunk sem otthon, sem a cégnél. (nevet) De beszéljünk most a Spilleres eseményekről, szerintem az olvasókat is az érdekli igazán!

Rendben beszéljünk azokról! 

Kezdjük a nyár elején! Júniusban 4 tanulónk vett részt szakmunkásvizsgán. Hárman közülük sikeres vizsgát tettek, – ezúton is szívből gratulálunk nekik! -  egyiküknek pedig sajnos nem sikerült a vizsgája, így a későbbiekben ment pótvizsgára. Szeretném megköszönni mindazoknak a kollégáknak, akik a gyakorlati idejük alatta cégnél foglalkoztak velük, hogy segítették őket a szakma megismerésében!

Én is gratulálok a fiataloknak! 

Úgy emlékszem, hogy már a tavasszal elkezdődött az a pályázat, aminek a keretében a Nálatok dolgozókat is „iskolapadba” ültettétek. Mit tudhatunk a nyáron zajlott oktatási, képzési napokról?

Így van, jól emlékszel! A tavasszal nyertük meg azt a képzési pályázatot, melynek keretében kollégáink személyiségfejlesztésen és IT ismeretek elsajátításán vehettek részt. Illetve szakítva az eddig hagyományokkal az éves oktatásokat (ISO, Tűz-és balesetvédelem, Elsősegély) több napon, a nyár folyamán tartottuk meg. 

Ezúton is köszönöm mind az oktatóknak, mind a részvevőknek, hogy a meleg nyári napokon is szorgalmas és aktív résvevői voltak az oktatási napok programjainak!

Szintén - szakítva az eddigi hagyományokkal - a nyári időszakban kerítettünk sort a kétévente esedékes zajvédelmi füldugó mintavételre és szemvizsgálatra. Köszönjük partnereinknek, hogy eljöttek hozzánk és a cég területén biztosították munkatársaink részére a lehetőséget, hogy részt vegyenek a vizsgálatokon! Szerintem nagy könnyebbség a kollégáknak is, hogy ki sem kell tenniük a lábukat, hanem munkaidőben, itt a Spillernél biztosítjuk számukra ezeknek az egészségüket védő eszközök elkészíttetéséhez szükséges lehetőségeket. 

Én is úgy gondolom, hogy igazán példaértékű, hogy kis – illetve növekvő – cégként ilyen lehetőséget biztosítotok. Sőt szerintem ez a gondoskodás az új munkavállalóitok számára is igazán vonzóvá teheti a Spillert, mint munkahelyet. És ha már itt tartunk, tudom, hiszen az álláshirdetések grafikáját és szövegezését én készítem, hogy egy bátor lépéssel az iskolai tanév végén, nyárra jelentettetek meg álláshirdetést a Zalai Hírlapban, valamint az online felületeiteken. Ezek szerint egész nyáron zajlottak az állásinterjúk? Sikerült megtalálnotok az új munkatársaitokat?  

Többek között a szép számú állásinterjúra jelentkezők tették mozgalmassá a nyarat. Sokakat hallgattunk meg és többeknek adtunk állásajánlatot. Végül a hirdetésre jelentkezők és az ajánlói bónusz lehetőségével élő kollegák segítségével négy új kollégával bővült, bővül az ősz folyamán a csapatunk. Ha mindannyian úgy döntenek, hogy a próbaidő lejárta után is velünk szeretnének dolgozni, akkor az idei évre tervezett és felelősen vállalható létszámbővítést teljesítettük. 

Itt kell elmondjam, hogy ez Bogi és a Te munkád nélkül lehetetlen lett volna, hiszen a tudatos és aktív marketing tevékenységetek előtt nem értek célt a hirdetéseink. Nagyon büszke vagyok erre a sikerre, ami a Ti közös munkátok eredménye! Úgy gondolom, hogy a Spiller 2000 Kft. neve kezd ismert lenni a városban, egyre többször olvasnak rólunk az emberek, egyre több helyen jelenik meg a cég neve rendezvények, jó ügyek támogatójaként, ezáltal az emberek tudják, hogy vagyunk, hogy hol vagyunk és mit csinálunk. Így bekerültünk a lehetséges munkahelyek közé, ha valaki Zalaegerszegen állás keres. Az ajtónk pedig mindig nyitva áll a lelkes, dolgozni akaró szakemberek és a szakmát megismerni, megtanulni vágyók előtt.

Bogi nevében is köszönöm a kedves szavaidat. Igazán örülök, hogy ilyen eredményesek voltak a hirdetések és sikeresen zajlottak az állásinterjúk. Akivel munkaszerződést köttök automatikusan részese lesz a Mentor Programnak, amit én 2023 egyik leginnovatívabb újdonságaként értékelek Nálatok. Az „első fecskék” már talán visszajelzést is adtak a programról. Mik a tapasztalataitok?

Legjobbkor ismertették meg a vezetőséggel a Mentor Program alapötletét a műszakvezetőink. Ők akkor még nem is tudhatták, hogy mennyire összecsengett a gondolatuk az én középtávú céljaimmal az állománybővítést illetően. Hiszen hiába sikeres a toborzás, ha nem sikerül itt tartanunk az új munkatársakat. Vezetőként azt is megtanultam már, hogy a céljainkat úgy tudjuk teljesíteni, ha van rá tervünk és a feladatoknak van „gazdája”. A Mentor Program sikerét is az garantálja, hogy a vezetők heti szinten lépésekre bontották a betanítás folyamatát a saját területük munkaköreire vonatkozóan, így nem csak jól tudják követni, hogy melyik lépéseknél tart a mentorált, hanem könnyebben tudják kiválasztani azokat a tapasztalt munkatársakat, akik a betanításban segítik az „újoncot”.

Az elmúlt fél év során vállalkozásunk szinte minden területén volt új belépőnk, így bőven volt lehetőségünk tesztelni, hogy hogy működik a valóságban, amit papírra vetettünk. Az ősz folyamán kerítünk sort arra, hogy egy nagyobb kerekasztal beszélgetés során összesítsük a résztvevők tapasztalatait.

A humánerőforrás téma után beszéljünk a gazdasági- pénzügyi vonalról! Aki hallgatja a híreket, olvassa a nemzetközi és hazai sajtó újságcikkeit, tudja, hogy egy lassú gazdasági válságba csúszunk éppen bele. Ennek hatásait magánemberként is látjuk, tapasztaljuk. Mivel én is vállalkozó vagyok tudom, hogy cégként sincs ez másként. Milyen gazdasági változásokat látsz? Mi az, ami már most is érinti a vállalkozásotokat?

A Spiller több, mint 30 éves múltja révén élt már át gazdasági válságot. Akkor sikerült megőriznünk a stabilitásunkat, versenyképességünket. Bár az egy gyors lefolyású gazdasági válság volt, ez pedig most egy elhúzódó, lassú folyamatnak tűnik, aminek a várható hatásait csak jósolni tudjuk. A vezetőkkel, műszakvezetőkkel, mérnökasszisztensekkel, az adminisztratív vonalon dolgozó kolléganőkkel csapatként dolgozunk együtt, hogy a felmerülő problémákra megfelelő megoldást találjunk.  

Ami a tőlünk független, a világban, az országban látható gazdasági helyzetet illeti: tudom, hogy nem akkor kell kapkodnunk, amikor már a rajtunk kívülálló helyzet miatt baj van, előre kell gondolkoznunk és olyan biztonsági stratégiát kidolgoznunk, ami garantálja a cég gazdasági, pénzügyi, létszámbeli stabilitását. Ennek fényében a vezetők számára az utolsó negyedév legfőbb feladataként a Spiller 2000 Kft. versenyképességének megőrzését, az ehhez szükséges eszközök megtalálását és kipróbálását tűztem ki célként.

A fentiek alapján úgy érzem, az embereitek bízhatnak Benned és cég fejlődő jövőjében, hiszen minden lépésetek, törekvésetek a gazdasági stabilitás, a versenyképesség megőrzését, a biztos munkahely fenntartását szolgálja.

Igen, arra törekszem, hogy a munkatársainknak az élet számtalan kihívása mellett a biztos munkahely miatt ne kelljen aggódniuk. Ha odateszik magukat a munkában, ha nyitottan állnak az újdonságok, változások elébe, ha bíznak a vezetőik szakértelmében és útmutatásában, akkor egy csapatként végig tudunk menni az úton. 

A szeptember eleji vezetői műhelymunka során nem csak a jövőnket, céljainkat érintő kérdéseket tettek fel nekem a vezetők, hanem visszajelzést, ötleteket kaptam, kaptunk Bogival a céges megmozdulásokat, rendezvényeket illetően is. Ezek alapján az olyan már meglévő összejövetelek mellett, mint a Mikulásváró, az adventi adománygyűjtés és a hagyományos Karácsnyi vacsora, új megoldásokkal szeretnénk nyitni az ősz folyamán a munkatársaink felé. Bízom benne, hogy az ilyen és ehhez hasonló ötletek lélekben is megerősítik a csapatot. Az összetartó, jókedvű csapat pedig szívesebben jön be hétfőnként dolgozni és jobban is teljesít.

Úgy gondolom, András, hogy ezek összeszedett, vállalható tervek 2023. utolsó negyedévére a cég minden területén. Kívánom, hogy minden úgy sikerüljön, ahogy tervezitek! Köszönöm az interjút!

Én is Köszönöm, Kata!

 
 

« Vissza az előző oldalra!


Spiller 2000 Kft. - MagyarSpiller 2000 Kft. - AngolSpiller 2000 Kft. - Német