Nem újítottunk, csak kihangsúlyoztuk értékeinket
2023. november 27., 13:30Egy évvel ezelőtt észlelhető újításokat vitt véghez a Spiller 2000 Kft., hiszen az online térben is jelentősen felkerült a térképre, emellett pedig belső felépítésükben is sok minden változott. Ennek fontosságáról az alábbi interjúban olvashattok, amelyet Marketinganyus, azaz Lázárné Gyöngyösi Kata készített a marketing ágazat vezetőjével Rajkó Boglárkával.
Kedves Bogi! Jubileumi időpont közeleg, hiszen közel egy évvel ezelőtt kezdtük meg a közös munkát. Emlékszem, hogy már az első egyeztetések alkalmával megvolt a közös hang, szakmailag és emberileg is egyetértettünk sok kérdésben. Én kívülállóként azt látom, hogy óriási előrelépést tettetek egy év alatt, minek köszönhető ez?
A Spillernél a kezdetek óta működik marketing tevékenység, hiszen sem gazadsági, sem morális oldalról nem lennénk ismertek nélküle. A marketingnek rengeteg ágazata van. Az értékesítéstől kezdve, a belső kommunikáción, rendezvényszervezésen át, egészen a posztolásig beletartozik minden. Enélkül egy cég nem tudna sikeresen működni. Tehát elmondható, hogy a kevésbé látványos része a marketingnek eddig is jelen volt, most azonban a köz számára is érzékelhető intézkedéseket is vezettünk be.
Ti már régóta stabil lábakon álló családi vállalkozás vagytok, miért gondoltátok úgy, hogy most kapcsoltok rá a brandépítésre?
Nagyon örülök, hogy Te is így látsz minket. Mi valóban egy évtizedek óta sikeresen működő családi vállalkozás vagyunk. És itt kiemelném, hogy a családi szót nem csak arra értem, hogy apáról fiúra szállt a Spiller, hanem arra is, hogy az itt dolgozókkal mindannyian, együtt alkotunk egy családot. Úgy éreztük, hogy eljött annak az ideje, hogy ezt a családias érzést kicsit szakmailag is jobban alátámasszuk, emellett pedig szeretnénk, ha minél több ember számára lehetőséget tudnánk biztosítani, hogy egy ilyen munkahelyhez csatlakozhasson.
Nem titkolt célotok, hogy pár éven belül, szeretnétek, ha másfélszer annyian dolgoznátok a Spillernél, mint egy évvel ezelőtt. Minek köszönhető ez a célkitűzés?
Mint ahogy Te is említetted, biztos lábakon álló cég vagyunk, a megrendelések folyamatosan érkeznek és rendszeresek az új megkeresések is. Ahhoz, hogy a sok megrendelést teljesíteni tudjuk, ahhoz viszont igyekeznünk kell az munkaválalói állományunkat is bővíteni. Ezt nevezik ütemes fejlődésnek. Most jutottunk el odáig, hogy vezetői szinten is meg tudtuk fogalmazni és alá is támasztani azt, hogy képesek leszünk egy újabb lépcsőfokot megugrani.
Ez a lépcsőfok pedig nem más, mint az újabb szakmeberek bevonzása a cégbe. Milyen eszközöket használtok ehhez?
Azt szerintem mindenki tudja, hogy ahhoz, hogy kifelé sikereket érjünk el, először szervezeten belül kell rendet raknunk. Azt gondolom, hogy eddig is jól működött a kémia a dolgozóink és a vezetőségünk között, egy ekkora feladat előtt azonban az alappilléreket meg kell erősíteni, hogy lehessen rá építkezni. Pontosan ezért igyekszem mindent megtenni annak érdekében, hogy dolgozóink valóban elégedettek legyenek.
Közös munkánk során elmondhatom, hogy mindig azt tartod szemelőtt, hogy kollégáidnak a kötelező munkaóráit megkönnyítsd, s elérd, hogy jó keddvel menjenek be dolgozni.
El sem hiszed, hogy milyen jó érzés ezt egy kvázi külsős embertől hallani. Valóban minden intézkedésemmel arra törekszem, hogy egy igazi jó hangulatú és kiemelkedő munkahellyé váljunk. Persze tudom, hogy nem lesz soha olyan, hogy mindenki mindennel elégedett, de akkor már nyertem, ha elismerik azt, hogy valóban igyekszünk tenni értük és hónapról hónapra fejlődünk.
Sok helyen olvashatjuk, hogy családias cég…
Ne is folytasd, tudom, hogy mit akarsz kihozni belőle. (nevetett Bogi) Tudom, hogy ez egy jól hangzó marketingfogás, egy olyan szó, ami eladható és csábító. Én az elejétől kezdve arra törekszem, hogy ez ne csak egy szállóige legyen, hanem valóban egy olyan igazi érzés, amely több annál, mint egy kreatív szakemberként magunkra aggatott jelző.
Ez nagyon jól hangzik, és hogy őszinte legyek én is valóban ezt érzem rajtatok, hogy ez nem egy elcsépelt szóhasználat. De miket teszel annak érdekében, hogy ezt tényleg éreztesd?
Fontos a munka, de emellett pedig fontos a móka és a közösen eltöltött idő, valamint a közösen átélt sikerek is. Stratégiánkat úgy alkottuk meg - ugyebár Te nagyon jól ismered a stratégiát, hiszen veled készítettük - hogy munkatársaink is érezzék, fontosak számunkra. Mi bizonyíthatná ezt jobban, mint a hátunk mögött tudható rendezvények, adományozások, masszázsnap, zöldítés és a még előttünk álló rengeteg élmény.
Mint említetted az előbb nevetve, jól ismerem a stratégiátokat, hiszen én is segítettem megalkotni. Azt próbáltuk szemelőtt tartani, hogy ne ömlesszünk minden újdonságot a munkatársak nyakába, hiszen szépen, fokozatosan szoktassuk őket hozzá a változásokhoz. (Ó jajj szakmai titkot árultam most el, remélem nem haragszol ezért) Hogyan fogadták szerinted?
Bevallom őszintén, hogy nagyrészt úgy érzem, hogy sikert aratott a lassú víz partot most felállás, szerintem mindannyian érzik, hogy elindult egy folyamat. De minden újítás kétélű fegyver, amely vagy sikert arat, vagy “pofán csap”.
Mint ahogy mondták az Üvegtigris című filmben is: “Mennyi esély van arra, hogy a Meteor pont szegény Lajost nyomja agyon? Hát 50-50%. Vagy igen, vagy nem.” Te hogy érzed, merre dől a mérleg nyelve ez ügyben nálatok?
Azt gondolom, hogy mindenki pozitívan fogadta az újításokat, kezdeményezéseket, de azért valljuk be, hogy ehhez hozzá kell szokni. Ez olyan, mintha most egy mélyvízbe dobtuk volna őket, és csak kapkodnák a fejüket, hogy mi, miért történik. Persze nem biztos, hogy tudatosult mindenkiben, hogy ez egy jól megszervezett és kiépített stratégia alapján történik, amely azt a célt szolgálja, hogy valóban növekedjen munkatársaink elégedettségi szintje. Azonban Te is tudod, hogy mint minden újhoz, ehhez is hozzá kell szokni. Furcsa lehet hirtelen, hogy az online térben is ennyire erősen jelen vagyunk. Biztosan idegen érzés még, hogy cégünk nevével, történéseivel, vagy olykor rendezvényeinkről készült képekkel és videókkal is találkoznak az éterben. Nagyon igyekszünk ügyelni arra, hogy a jóízlés határát soha ne lépjük túl.
Nyilván az embert meglepi az, ha valaki odaállít elé, és interjút kér tőle egy céges rendezvényen, vagy éppen arra kéri őt, hogy elmondja gondolatait a cégről. Ja, igen, ez az ember én lennék. (mosoly)
Pontosan, ezért is próbálok türelmes lenni velük, hiszen én már megszoktam, hogy állandóan az interjúkkal “zaklatsz” (nevet Bogi), de másoknak még furcsa lehet olvasni azt, amit egy rendezvényen lenyilatkozott neked. Olvasva, visszahallva mindig minden más, szerintem ezt te tudod a legjobban. Mindenesetre azt gondolom, hogy ez egy nagy előrelépés a cégünk életében, hiszen megannyi emlék, fotó, aranyköpés és nyilatkozat fentmarad az utókornak, amit szerintem nagyon jó érzés lesz olvasgatni hátradőlve majd nyugdíjas éveink foteljéből.
Kívánom Bogi, hogy valóban sok jó és szép sort, emléket olvashass majd, ezen dolgozom majd én is! Köszönöm a beszélgetést, nagyon élveztem, mint mindig.
Én is köszönöm!
« Vissza az előző oldalra!
Elérhetőségek
Spiller 2000 Kft.
8900 Zalaegerszeg,Hock János utca 94/A
Telefon:
+36 92 510166
+36 30 5000 503
Tóth András ügyvezető
+36 30 2269 003
E-mail:
spiller2000@spiller2000.hu